سند حمایتی از قالیبافان و دست اندرکاران فرش دستباف مناطق زلزله زده

یکشنبه 19 فروردین ماه 1397 3061

بسمه تعالی

 

سند حمایتی از قالیبافان و دست اندرکاران فرش دستباف مناطق زلزله زده

یکی از عوامل مهم ایجاد آرامش نسبی و از طرفی رفع ناراحتی ها و نارضایتی های مادی و معنوی و خسارت های جانی و مالی که به روح و روان افراد جامعه بحران زده وارد شده است موضوع فعالیت و اشتغال پایدار و درآمدزا با حداقل سرمایه در محل زندگی آنان است .

لذا به منظور بهره مندی نیروهای فعال و شاغل زلزله زده در زمینه فرش و صنایع دستی که در روستاها و شهربه سر می برند لازم است با هماهنگی و مدیریت یکپارچه مدیریت بحران استان، راهکارها و اقدامات ذیل به اجرا گذارده شود:

  1. مدیریت ستاد بحران منطقه و استان زلزله زده   ،    نسبت به حمایت ویژه جهت اسکان موقت و سپس دائم و خدمات درمانی و آموزش روانی و ایجاد شرایط زیستی برای اشتغال در محل زندگی روستائیان و عشایر و بافندگان شهری اقدامات مستمر را بعمل آورد.
  2. تهیه  آمار و اطلاعات بهینه قالیبافان و تغییرات ایجاد شده در محل زندگی و اشتغال آنان
  3. جمع بندی و به روز رسانی وضعیت بافندگان و تولیدکنندگان و مشاغل جانبی فرشبافان
  4. بررسی نیازهای گروههای هدف ، ساماندهی مدیران کارگاههای تولید کننده متمرکز و غیرمتمرکز فرش دستباف و تعاونی های فرش در مناطق زلزله زده
  5. تقسیم کار و ساماندهی قالیبافان و رسیدگی به نیازهای اولیه آنان برای آماده سازی اشتغال مجدد و تولید فرش .
  6. حمایت از روستائیان و عشایر مناطق زلزله زده از طریق تهیه و تامین مواد اولیه ، طرح و نقشه و دار قالی و ابزار آلات برای تولید و عرضه فرش به بازار از محل اعتبارات بلاعوض برای هر شغل ده میلیون تومان .
  7. تامین تسهیلات بانکی با نرخ قرض الحسنه برای تامین مواد اولیه و تجهیزات لازم و دستمزد به قالیبافان واحدهای تولیدی متمرکز و غیرمتمرکز و تعاونی ها و اتحادیه های تولیدی و بازرگانی و شبکه های بازاریابی و فروش فرش دستباف .
  8. بازاریابی محصولات فرش و صنایع دستی در نمایشگاههای داخلی از طریق حمایت و تضمین خرید توسط تجار و فروشندگان و اتحادیه های بازرگانی و تولیدی فرش در استان و کشور
  9. پیگیری برخورداری کامل از بیمه تامین اجتماعی و سلامت قالیبافان از طریق مدیران واحدهای تولیدی، خصوصی و تعاونی و بهره مندی آنان از خدمات درمانی و بستری توسط سازمان های متولی و تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان
  10. بازاریابی و فروش فرش و حمایت های ویژه از بازاریابی و فروش محصولات بافندگان و واحدهای تولیدی خصوصی مناطق زلزله زده از طریق ارائه اعتبارات بلاعوض و مشوق های بازاریابی به واحدهای بازرگانی فرش دستباف و فروش اینترنتی فرش در داخل و خارج از کشور .

 

از کلیه اعضای محترم گروه و سایر افراد جامعه فرش دستباف و کارشناسان استدعا می شود پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی سند حمایتی از قالیبافان زلزله زده را ارائه دهند.

منتظر نظرات شما هستیم .

 سپاس فراوان

 

در اين بخش نظری ثبت نشده است.

سوال امنیتی : مجموع دو عدد 5 و 1